Rabu, 18 November 2015

7 Fakta Penting Anda Benar-benar Perlu Tahu Apabila Membeli Minyak Essential

7 Fakta Penting Anda Benar-benar Perlu Tahu Apabila Membeli Minyak Essential

Definisi Wikipedia minyak pati adalah "pekat, cecair hidrofobik mengandungi sebatian aroma yang tidak menentu daripada tumbuh-tumbuhan". Essential bermakna minyak itu menjalankan tersendiri "intipati" pokok. Minyak pati yang semakin popular hari ini, dan bukan hanya dengan aromatherapists, ahli terapi urut dan lain-lain yang menggunakan mereka dalam kerja mereka. Jiran dan rakan-rakan sedang meneroka minyak pati. Ramai orang mengaitkan manfaat fizikal dan emosi daripada minyak ini.

Walau bagaimanapun, anda perlu sedar beberapa potensi bahaya apabila menggunakan minyak pati. Saya secara ringkas menggariskan yang paling penting dalam artikel Aromatherapy sebelumnya berhak dan Minyak Essential. Saya ingin mengembangkan mengenai perkara ini sedikit lebih untuk anda.

1. Kepekatan: Minyak pati yang amat pekat; jika digunakan dalam bentuk tulen mereka kepada kulit mereka boleh menjadi sangat menjengkelkan dan mungkin menyebabkan reaksi alergi. Di samping itu mereka mungkin boleh membawa kepada keracunan hati. Haiwan, terutamanya kucing, sensitif kepada minyak pati. (Tidak boleh digunakan pada haiwan kesayangan.) Semua minyak perlu dicampur (dicairkan) dalam minyak pembawa, seperti badam, zaitun, kemiri, atau minyak grapeseed. Minyak ini adalah dianggap -Terdapat "neutral" akan ada tindak balas apabila mencampurkan minyak pati dengan mereka. Tidak lebih daripada 10% daripada jumlah campuran perlu menjadi penting minyak 0,5-3% itu adalah yang paling sering disyorkan.

2. Mengandung: Penggunaan minyak pati di kalangan wanita hamil tidak digalakkan kerana kekurangan bukti untuk menyokong penggunaan yang selamat pada masa ini.

3. Gynecomastia: ini adalah pertumbuhan yang tidak normal tisu payudara pada lelaki. Kajian telah melaporkan bahawa menggunakan lavender atau minyak pokok teh dalam pra-pubescent kanak-kanak lelaki boleh membawa kepada keadaan ini. Walaupun biasanya tidak berbahaya, keadaan ini mungkin menyebabkan lelaki muda beberapa rasa malu.

4. Racun Perosak: Terdapat beberapa kebimbangan bahawa mungkin terdapat beberapa racun perosak sisa boleh didapati dalam minyak suling. Salah satu cara untuk pastikan minyak yang anda beli adalah tulen adalah untuk mencari perkataan "organik" dalam huraian minyak.

5. Termakan: Walaupun beberapa minyak pati digunakan dalam perisa makanan, di bawah peraturan-peraturan dan garis panduan yang ketat, ia tidak disyorkan bahawa anda mengambil mana-mana minyak secara dalaman untuk tujuan terapeutik tanpa berunding dengan yang terlatih dan berlesen profesional (aromatherapist) terlebih dahulu. Sesetengah minyak adalah sangat toksik seperti minyak kayu putih.

6. Terbakar: Titik flash untuk setiap minyak berbeza; minyak sitrus, minyak pokok teh dan minyak lavender adalah beberapa minyak yang dianggap cecair mudah terbakar Kelas 3. Ini bermakna flashpoint adalah antara 50-60 darjah C (122-140 darjah F). Apabila anda menganggap bahawa air mendidih pada 212 darjah F dan menjadi wap, minyak ini memerlukan suhu yang lebih rendah di mana mereka boleh menguap dan menyalakan.

7. Ketoksikan: Saya telah pun menyatakan bahawa beberapa minyak adalah toksik jika dimakan, seperti minyak kayu putih. MDL (dos maut median) yang diperlukan untuk membunuh sekurang-kurangnya 50% daripada ujian subjek (arnab) diukur dalam mg / kg berat badan. Bagi kebanyakan minyak, jumlah ini hanya 0.5-10mg / kg. Meletakkan ini dalam perspektif, ia mengambil masa 6mg / kg arsenik harus dianggap sebagai dos maut.

Maklumat ini adalah tidak bertujuan untuk menakut-nakutkan rakyat atau untuk menjaga mereka daripada mendapat banyak manfaat yang berkaitan dengan aromaterapi dan penggunaan minyak pati. Anda hanya perlu mempunyai rasa hormat yang sihat untuk minyak dan melakukan kajian sebelum anda membeli. Maka anda selamat boleh nikmati aroma indah dan kebaikan minyak pati.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar