Rabu, 18 November 2015

ADHD - The Great Debate

ADHD - The Great Debate

Profesional perubatan dan ibu bapa telah dibahaskan selama bertahun-tahun sama ada keadaan ini benar-benar wujud. Ibu bapa kanak-kanak hiperaktif adalah tidak syak lagi ini adalah satu keadaan yang amat nyata namun beberapa profesional perubatan tetap teguh di atas pagar.

Gejala-gejala keadaan yang dikenali sebagai ADHD adalah seperti berikut; rentang perhatian yang pendek, tidak dapat menumpukan perhatian, pelupa, cuai, mudah terganggu, tidak dapat duduk diam, bercakap berlebihan dan tingkah laku impulsif. Walaupun senarai ini tidak lengkap, ia kesimpulan aspek utama tingkah laku keadaan. Dan di dalamnya terletak masalah. Ini adalah ciri-ciri tingkah laku. Beberapa profesional perubatan percaya bahawa kerana kanak-kanak ADHD tidak menunjukkan gejala mudah dirawat maka keadaan bukan keadaan sebenar dan boleh diuruskan dengan cara lain. Itu bukan untuk mengatakan bahawa rawatan yang dicadangkan keadaan ini tidak berfungsi, ia tidak dan ramai ibu bapa sangat bersyukur dengan ubat psychostimulant Ritalin dan apa-apa seperti. Walau bagaimanapun tindak balas telah bermula di Amerika terhadap drugging sistematik kanak-kanak dan mungkin menggalakkan tindak balas yang sama di Great Britain.

Sebelum ADHD adalah satu keadaan diiktiraf sepenuhnya ramai di antara kita akan menggunakan senarai gejala di atas untuk menggambarkan kanak-kanak atau remaja kita. Hakikatnya adalah bahawa gejala-gejala ini terdapat di dalam semua kanak-kanak tetapi kini kita mempunyai alasan perubatan untuk gejala-gejala ini.

Perhatian media diberikan kepada keadaan ini telah memastikan bahawa setiap ibu bapa sedar akan keadaan dan rawatan yang ada. Ini menyebabkan ibu bapa yang berakal, ditutup-sebab alternatif untuk tingkah laku anak mereka dan tidak dibuka kepada rawatan lain daripada dadah.

Hakikatnya bahawa walaupun Ritalin dan psychostimulants lain kerja, begitu banyak rawatan yang tidak menggunakan ubat lain yang berkaitan. Banyak psychostimulants mempunyai beberapa kesan sampingan yang agak teruk yang tidak disuarakan oleh alternatif mereka. Ubat-ubatan ini hanya akan merawat gejala-gejala ADHD, bukan alasan untuk itu. Malangnya rawatan yang ditawarkan oleh doktor adalah Ritalin atau apa-apa. Rawatan alternatif ADHD mengambil masa yang lama untuk mencapai keputusan dan akan memerlukan tekad dan ketekunan kerana ia adalah mengenai pendidikan semula keluarga secara keseluruhannya.

Pemakanan

Apa yang anak gembira akan menikmati hampir sepinggan sardin untuk sarapan pagi? Kajian menunjukkan bahawa ramai kanak-kanak didiagnosis dengan ADHD adalah kekurangan Omega 3. Ini terdapat dalam ikan berminyak banyak. Satu kajian ke atas kanak-kanak ADHD menunjukkan bahawa kemahiran pembelajaran mereka meningkat secara mendadak apabila diberi makanan tambahan Omega 3. Kajian lanjut menunjukkan bahawa kanak-kanak yang makan sarapan protein yang tinggi yang dilakukan sama dengan baik dan kadang-kadang lebih baik daripada mereka di dalam kelas mereka tanpa ADHD. Walaupun anda akan sukar ditolak untuk mendapatkan kanak-kanak untuk makan ikan untuk sarapan pagi anda boleh menawarkan mereka hancur telur dan kacang dan makanan tambahan minyak ikan. Penyelidikan ke dalam ADHD dan pemakanan pada Google juga akan membawa kekurangan dan makanan tambahan lain yang anda mungkin mahu pertimbangkan. Perlu diingat bahawa apa-apa makanan tambahan akan mengambil sedikit masa untuk bekerja jalan ke dalam sistem dan menunjukkan keputusan anak anda.

Kelakuan

Kanak-kanak memerlukan peraturan dan sempadan yang jelas tentang apakah tingkah laku yang boleh diterima. Ini adalah benar walaupun anak anda sedang dirawat dengan Ritalin atau beberapa ubat lain. Kanak-kanak suka rutin dan prestasi yang baik apabila rutin diikuti, bangun pada masa ini, sekolah pada masa ini dan lain-lain Semua kanak-kanak mendapat manfaat daripada mengetahui bahawa tindakan mempunyai akibat. Contohnya; Memukul kakak anda keputusan dalam masa keluar. Akibat lain boleh, mainan dibuang atau terlepas merawat keluarga.

Sekolah

Kajian menunjukkan bahawa kanak-kanak ADHD melakukan yang terbaik apabila terdapat gangguan sedikit atau tiada. Bercakap dengan guru anak anda untuk melihat apa yang mereka boleh mencadangkan. Duduk di hadapan kelas mengelakkan semua gangguan berlaku di belakang anak anda. Selepas kelas sekolah yang membantu kanak-kanak yang masih di belakang adalah satu idea yang baik kerana bilangan kanak-kanak di dalam kelas yang akan menjadi jauh lebih rendah daripada di kelas biasa dan oleh itu kurang gangguan.

Terapi

Doktor atau pakar pediatrik anda mungkin mencadangkan melihat ahli terapi tingkah laku. Ini terapi bercakap membantu anak anda menghadapi dan memahami keadaan mereka dan mengurangkan gerak hati mereka. Ia boleh memberi manfaat untuk menghadiri sesi sebagai sebuah keluarga.

Mengambil ubat seperti Ritalin akan memberikan kesan segera kepada kanak-kanak anda, tetapi boleh membawa kepada penggunaan masa hidup dadah. Rawatan pemakanan dan tingkah laku yang ditunjukkan di atas akan mengambil sedikit masa untuk menunjukkan kesan Bagaimanapun rawatan ini akan memupuk rasa hormat terhadap peraturan dan pemakanan yang akan membimbing anak anda menjadi seorang dewasa yang dihormati dan sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar