Rabu, 18 November 2015

Rahsia Meningkatkan Tangan Mata Penyelarasan Anda

Rahsia Meningkatkan Tangan Mata Penyelarasan Anda

Adakah anda bermain banyak sukan? Adakah anda ingin untuk mengelakkan kemalangan dan lawatan? Jika anda lakukan, maka anda mungkin mahu untuk meningkatkan mata tangan penyelarasan anda. Koordinasi tangan mata adalah sangat penting bagi orang-orang untuk memanipulasi dan menangkap objek dengan tangan anda. Ia juga digunakan untuk mengelakkan objek dan bahan berbahaya. Meningkatkan kemahiran ini akan mempunyai manfaat segera dalam hidup anda. Sebagai contoh, jika anda bermain banyak sukan seperti memukul atau menangkap bola, anda perlu benar-benar baik mata tangan penyelarasan. Berikut adalah 2 cara rahsia untuk meningkatkan penyelarasan anda!

1. Bermain lebih permainan video

Secara saintifik telah dikaji bahawa bermain permainan video akan meningkatkan kemahiran koordinasi anda. Malah, pemain bola sepak profesional dan pemain bola keranjang menggunakan permainan video untuk meningkatkan refleks mereka dan penyelarasan. Satu permainan yang mudah Super Mario Brothers boleh mempunyai kesan besar yang baik terhadap penyelarasan anda. Oleh itu, lebih banyak anda bermain permainan video, koordinasi tangan lebih baik anda akan mempunyai!

2. Juggling

Jika anda ke dalam seni sukan mempertahankan diri, menjugel adalah salah satu cara terbaik untuk meningkatkan kemahiran koordinasi anda. Juggling melibatkan pelaku untuk berbilang tugas dan menumpukan perhatian kepada lebih daripada satu objek menggunakan kedua-dua tangan dan kedua-dua mata. Apabila anda membahagikan masa, tangan dan mata anda kedua-duanya bergerak pada masa yang sama, jadi lebih banyak anda membahagikan masa, lebih baik ketangkasan anda akan. Jika anda meningkatkan bilangan bola dan kelajuan di mana anda mengimbangi bola, anda akan mendapati bahawa mata dan tangan anda ketangkasan akan bertambah baik dengan ketara!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar