Rabu, 18 November 2015

Pemulihan Alternatif Menyembuhkan Selsema Biasa

Pemulihan Alternatif Menyembuhkan Selsema Biasa

Selesema biasa sebenarnya adalah keradangan saluran pernafasan atas. Apabila seseorang menangkap sejuk, ia adalah disebabkan oleh jangkitan virus yang memasuki tubuhnya. Ia biasanya berlangsung selama 5 hingga 15 hari, bergantung kepada kesihatan individu. Kanak-kanak boleh selsema lebih lama lagi kerana mereka masih mempunyai sistem imun yang lemah, dan ia boleh memberi kesan kepada mereka lebih kerap.

Terdapat ubat alternatif untuk mengubati selsema biasa. Ini terbukti berkesan kerana sejuk hanya perlu rehat yang betul dan jumlah besar cecair dan vitamin C dalam usaha untuk hilang.

Berikut adalah beberapa remedi yang kebanyakannya digunakan untuk selesema biasa:

Jus limau - memberi pesakit beberapa gelas jus limau setiap hari akan mengurangkan masalah di atas selsema biasa. Campurkan air limau nipis dengan air suam dan madu. Ia akan membantu menyingkirkan sejuk dengan cara yang sangat semulajadi. Ia juga adalah yang terbaik untuk masalah lain yang berkaitan dengan sejuk dan batuk kering.

Sup bawang putih - bawang putih adalah bahan yang sangat berkesan dalam menyembuhkan selsema. Satu tambahan yang baik bawang putih setiap hari akan menghilangkan sejuk dengan mudah. Bawang putih mengandungi enzim yang mempunyai ciri-ciri antiseptik semula jadi. Anda boleh cuba minum minyak bawang putih yang dicampur dengan air suam bersama-sama dengan jus bawang.

Ginger - ini adalah satu lagi ubat alternatif yang berkesan untuk mengubati selsema. Hanya potong halia dan rebus dengan air. Selepas itu, ketegangan campuran sebelum minum. Anda boleh menambah satu sudu teh gula ke dalamnya untuk menambah rasa manis sedikit. Ia akan memudahkan tekak anda gatal, batuk, dan gejala-gejala sejuk lain.

Biji selasih - mengambil biji selasih sedikit dan campurkan dengan halia. Campurkan kedua-dua bersama-sama dan tanah mereka. Anda boleh menikmati beberapa gram campuran yang akan diambil pada waktu pagi dan pada waktu malam.

Pek panas dan mandi - cuba meletakkan pek panas di dahi anda untuk meringankan rasa hidung berair anda. Mandi air panas juga mengeluarkan sejuk di dalam diri kita. Semasa anda mandi, cuba untuk menyedut wap yang datang dari air yang panas. Ia akan menyembuhkan batuk kering di dalam dan juga lendir dari nasals kita supaya mereka boleh dengan mudah dilepaskan.

Asafetida - panggang beberapa gram ini dan menambah mereka ke dalam susu panas anda. Ambil dua kali sehari untuk hasil yang terbaik. Ia terbukti ubat sejuk yang berkesan.

Tropic Krim - ini adalah krim menthol yang kita boleh sapu ke dada keluar, hidung luar, dan dahi. Haba krim akan melepaskan daripada sejuk dan membuat batuk kering dan selesa hidung berair. Kebanyakan orang menggunakan ini untuk mengubati selsema biasa.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar