Rabu, 18 November 2015

Menemui Anda Baru Dengan Naturopati

Menemui Anda Baru Dengan Naturopati

Kemunculan naturopati bermula sejak abad ke-20 awal. Dengan penubuhannya, rawatan ini mendapat populariti yang seterusnya dalam tempoh yang singkat. Cawangan ubat alternatif telah pun diajar di 20 institut perubatan di Amerika Syarikat. Tetapi apabila masa berlalu, disebabkan kemunculan ubat-ubatan farmaseutikal dan ubat-ubatan sintetik, rawatan ini mengalami fasa yang ditolak. Tetapi pada tahun-tahun kebelakangan ini, dengan populariti yang melambung tinggi ubat-ubatan alternatif di blok, Naturopati membuat kemunculan semula dan sekali lagi membuat jalan ke salah satu cara utama untuk menyembuhkan penyakit.

Rawatan ini adalah sangat popular di India juga
Rawatan naturopati mengintegrasikan beberapa amalan perubatan alternatif yang termasuk ubat herba atau botani, akupunktur, homeopati, sains Ayurveda dan banyak lagi. Walaupun cabang sains perubatan menggunakan kaedah tidak invasif, semula jadi dan tidak toksik, sebab penyakit itu dikesan melalui prosedur diagnostik moden. Naturopati percaya dalam keupayaan penyembuhan badan manusia. Ia juga menjelaskan bahawa penyakit ketara atau penyakit adalah hanya satu cara untuk merawat badan. Sebagai contoh, dalam kes demam badan sedang berjuang dengan jangkitan dalaman, yang sebenarnya adalah satu cara penyembuhan yang badan manusia menetapkan dalam.

Pengamal naturopati percaya bahawa tubuh manusia itu sendiri mampu mengikuti kesihatan sambil menjaga secara semulajadi. Rawatan dimulakan oleh naturopati memberi tumpuan kepada merawat pesakit pada keseluruhannya dan jauh lebih mengambil berat tentang menjaga kesihatan dalam jangka masa yang lama. Naturopati percaya dalam 'tindakan pencegahan lebih baik daripada mengubati' dan semua pengamal mereka juga akan menyerlahkan kawasan ini. Di sini, pencegahan adalah lebih penting dan merupakan cara untuk melawan penyakit. Semua terapi dirancang dengan diet yang betul supaya pesakit boleh menikmati kesejahteraan ketika berada di bawah rawatan. Ia adalah cara terbaik di mana pesakit digalakkan untuk mempunyai tabiat makanan yang sihat serta amalan yang bertindak sebagai kesedaran untuk mereka.

Prinsip-prinsip utama Naturopati adalah seperti berikut:

• Makan sihat perkara-Etos naturopati mengatakan bahawa 'kita adalah apa yang kita makan' yang bermakna diet kita ascertains kesihatan kita. Zat makanan yang cukup adalah salah satu punca utama kesihatan tidak layak.

• Fasting- Ia membantu kita untuk mengurangkan pengambilan makanan pekat sebahagian atau sepenuhnya pada masa-masa apabila kita sakit dan membawa banyak manfaat dengannya. Kekuatan yang kita mendapat manfaat daripada puasa dikenali sebagai hormon membuat ia ke dalam tindak balas yang anti-radang dengan alam semula jadi. Proses berpuasa kerja-kerja dengan meningkatkan kekuatan hormon dan semasa proses rawatan itu, pengambilan jus makanan mentah adalah dinasihatkan.

• Hydrotherapy- Ia termasuk proses rawatan seperti menggunakan air sejuk untuk mandi yang akan membantu badan anda untuk dilonggarkan.

• Mengurut Pengamal perubatan semula jadi badan kawalan anda sendiri menasihati untuk mengurut perut anda dan menghadapi setiap hari untuk mendapatkan keputusan yang dikehendaki. Untuk lebih efisien, mendapatkan bantuan daripada tukang urut profesional untuk mendapatkan urutan seluruh badan.

• Latihan yang Pengamal perubatan semula jadi gentle- percaya bahawa kebanyakan penyakit adalah disebabkan oleh hasil aktiviti. Jadi mereka mengesyorkan untuk melakukan senaman yang lembut seperti yoga yang memberi manfaat dalam merawat badan anda dari segi mental dan fizikal.

Sebagai sihat adalah satu perasaan yang hebat dan seseorang itu perlu bekerja pada kesihatan mereka pada tahap peribadi. Naturopati mengatakan tubuh manusia tidak perlu mendapatkan terlalu bergantung kepada ubat-ubatan kerana ia mengganggu set asli sehingga. Ia sudah menjadi kebiasaan kami untuk menetapkan apa-apa masalah kesihatan dengan ubat-ubatan setiap kali kita jatuh sakit, tanpa berfikir dua kali pilihan alternatif. Tetapi berfikir sendiri, ia tidak akan menjadi baik jika kita mula suka badan kita dan memulakan segera untuk menjaga ia? Sebaliknya seseorang itu perlu mendengar kepada sistem dalaman mereka, belajar bagaimana untuk mengasihi tubuh mereka dengan menikmati makanan yang sihat dan lihat bagaimana anda mencari semula baru anda pada diri sendiri.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar